Wednesday, May 8, 2013

Suara rakyat 505

Aku harap xde orang sakit nk beranak area orang berhimpun tu. Aku pernah tgk situasi cmni, tp bukan sebab perhimpunan ni. Aku pn lupe sebab ape, kt kota bharu kelantan, jem sampai dalam hospital, sampai terberanak sorang akk ni. Last2 terpaksa buka pintu kecemasan ambulans, bg kete trafik dalam hospital ni bergerak laju.

Oh aku masa tu JAGA HRPZ tahun 2006-2008, kota bharu mne ada perhimpunan x tentu hala ni. In sya Allah moga kelantan kekal aman walaupun dah bertukar pucuk pimpinan. TGNA dah melepaskan jawatan MB kepada timbalannya. Ustaz ape tah, aku pn x kenal. Ternyata ramai rakyat kelantan bersedih atas pengunduran beliau, ada juga yg senang hati. Beliau terpaksa berundur atas sebab2 kesihatan. Beliau memegang jawatan sebagai MB selama 23 tahun. Rasulullah kita pun berdakwah selama 23 tahun kn? :) semoga beliau sentiasa di limpahkan rahmat oleh Allah walaupun ramai yang mencaci dan menghina beliau.

In sya Allah akan aku ceritakan kisah pemimpin rakyat ni kepada anak2 ku suatu hari nanti.

Perhimpunan ape kt kelantan? Kalo bukan sebab bola, mungkin sebab malam ambang merdeka. Oh kitorg memang biasa berhimpun kt stadium je. Negeri kami kecik n sempit, xde tempat lain dh nk berkumpul. Itu je kot? Kalo salah xtw la. Sebab aku pn bahan rambang je. Hahaha

No comments:

Post a Comment