Friday, May 3, 2013

Rm 80 di poket rakyat vs Rm 80 di poket menteri

Hakikatnya..

Hutang kete 9tahun
Hutang umah 30tahun
Hutang kawen 20tahun
Hutang ptptn seumur hidup..

Kenaikan gaji vs kenaikan kos sara hidup x seimbang, menyebabkan golongan muda banyak berhutang..kite nk mati meninggalkan hutang ke?

Satu nilai yg sama di satu situasi yg berbeza.

Katanya "kita sudah menarik berbilion pelabur asing yg percaya dengan ekonomi malaysia" "ini adalah satu perkembangan positif untuk kita mencapai status negara maju"

Masing-masing ada idealogi sendiri, pro dan kontra, penyokong2 fanatik jgn hentam gua.

Gua berterima kasih dengan bantuan yg di berikan oleh kerajaan. Sebulan gua kenyang, 11 bulan gua lapar.

Bg gua "gajah bertempur gajah, pelanduk mati di tengah-tengah, tarzan dapat makan daging bakar."

Balik mengundi dulu.

No comments:

Post a Comment